Contact en service webwinkel

 

 

Heeft u vragen over een bestelling? Stel ze hier aan Iris of gebruik het contactformulier.
Of bel ons op 088 269 2222 van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur.

Veelgestelde vragen

 

Bestellen en bezorgen

 

Betalen

Ruilen en retourneren

 

 

Overige vragen

 

Bestellen en bezorgen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen in de ANWB Webwinkel is heel eenvoudig. Zoek het artikel van uw keuze in de webwinkel. Kies indien van toepassing de kleur en maat die u wenst. Klik daarna rechts op de button ''+ winkelmand''. Wanneer u klaar bent met winkelen klikt u rechtsboven op ''winkelmand''. U kunt uw bestelling controleren en het bestelproces voortzetten door op de button ''naar winkelmand'' te klikken. Kijk voor meer informatie op de pagina ''Hoe te bestellen'' in de ANWB Webwinkel.

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestelt u op werkdagen voor 21:00 uur, dan kunnen wij de meeste artikelen binnen 2 werkdagen bezorgen. Met de Track & Trace code die u bij uw bestelling ontvangt kunt u zien waar uw bestelling zich bevindt. U doet dit via de website van PostNL. Kiest u er voor om uw bestelling op te halen bij een PostNL Servicepunt of een ANWB winkel, dan ontvangt u een e-mail zodra het pakket voor u klaar ligt. Let op: U dient dan wel een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen.

 

Kan ik zien waar mijn bestelling op dit moment is?

Wanneer uw bestelling verzonden is ontvangt u via e-mail een Track & Trace code. Met deze code kunt u via de website van PostNL zien waar uw bestelling zich bevindt. Bij sommige artikelen uit onze webwinkel werkt de Track & Trace code niet, indien van toepassing vindt u deze informatie op de betreffende productpagina.

 

Hoe weet ik of mijn bestelling geplaatst is?

Als uw bestelling geplaatst is krijgt u van ons een e-mail met de bevestiging van uw bestelling. In een aparte e-mail ontvangt u de factuur van de bestelling. Daarnaast krijgt u een afsluitende pagina te zien waarop u bedankt wordt voor de bestelling. Ziet u deze pagina niet? Dan is uw bestelling niet gelukt. Neem in dat geval contact met ons op via ons Twitteraccount @ANWBwinkel, het contactformulier of via 088-269 22 22.

 

Ik heb geen bevestiging en factuur via e-mail gekregen. Hoe weet ik of mijn bestelling wel of niet geplaatst is?

Als u de bevestiging en factuur niet in uw postvak kunt vinden, is het mogelijk dat de e-mails tussen uw ongewenste e-mail terecht zijn gekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op via het contactformulier, ons Twitteraccount @ANWBwinkel of via 088-269 22 22.

 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen vanaf € 1,95 per bestelling behalve bij aflevering in een ANWB winkel. Afleveren in een ANWB winkel is gratis. Voor meerdere artikelen gelden afwijkende verzendkosten. Deze verzendkosten worden, afhankelijk van uw verzendmethode, in het bestelproces duidelijk gemaakt. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal producten in uw winkelmand.

 

Hoe kan ik de status van mijn bestelling inzien?

Het is op dit moment nog niet mogelijk de status van uw bestelling in uw gebruikersaccount in te zien. De verwachte levertijden vindt u op de verschillende productpagina’s. Voor veel producten kunt u ook de Track & Trace code gebruiken om te zien waar uw bestelling zich bevindt. De Track & Trace code ontvangt u via e-mail op het moment dat de bestelling verzonden is.

 

Mijn product is defect aangekomen, wat moet ik doen?

Wanneer uw bestelling defect is aangekomen kunt u het artikel retourneren in een ANWB Winkel. U ontvangt dan een nieuw artikel. Indien het artikel een web-only aanbieding betreft of niet meer op voorraad is in de winkel, dient u het artikel te retourneren. U volgt hiervoor de instructies die u op de pakbon van uw bestelling kunt vinden. U ontvangt dan uw geld terug en kunt het artikel opnieuw bestellen in onze webwinkel.

 

Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

U kunt uw bestelling gedurende het hele bestelproces nog wijzigen. U kunt dan nog terug naar uw winkelmand om aanpassingen te doen. Op het moment dat de kassabon en orderbevestiging getoond worden is de bestelling niet meer omkeerbaar.

 

Kan ik het afleveradres van een bestelling wijzigen?

Wilt u het leveradres van uw bestelling wijzigen? Na het afronden van uw bestelling, is het niet meer mogelijk het leveradres te wijzigen. U kunt voor de volgende bestelling uw adres wijzigen in Mijn ANWB.

 

Ik woon niet in Nederland, kan ik evengoed bestellen?

U kunt alleen artikelen bestellen voor een bezorgadres in Nederland.

 

Wanneer is een artikel weer leverbaar als het tijdelijk niet op voorraad is?

Zodra het artikel weer leverbaar is zullen wij dit op de productpagina aangeven, houdt dus de betreffende pagina in de gaten. Uiteraard is het in veel gevallen ook mogelijk het artikel in een ANWB Winkel bij u in de buurt te kopen. Zoek hier een ANWB Winkel bij u in de buurt.

 

Wie bezorgt mijn bestelling?

Uw bestelling wordt in de meeste gevallen geleverd door de PostNL Pakketservice. In enkele gevallen wordt het product door een andere leverancier bezorgd. Er wordt dan contact met u opgenomen om een afspraak te maken voor het bezorgen van het artikel/de artikelen. Wanneer er een afspraak gemaakt moet worden voor het bezorgen van uw bestelling vindt u dit terug op de betreffende productpagina.

 

Waarom moet ik tekenen voor ontvangst?

Als een bestelling niet door de brievenbus past en/of boven een bepaalde waarde komt, wordt de bestelling bezorgd door een Pakketservice. Afhankelijk van de gekozen verzendwijze en het orderbedrag is een handtekening voor ontvangst vereist. In sommige gevallen mag alleen de geadresseerde tekenen voor ontvangst.

 

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling niet op kom halen bij het postkantoor of PostNL Servicepunt?

Na 2 mislukte aanbiedpogingen op het opgegeven adres wordt uw bestelling naar een postkantoor of PostNL Servicepunt bij u in de buurt gebracht. U krijgt dan een kennisgeving in uw brievenbus. Wanneer u de bestelling na 3 weken niet opgehaald heeft wordt de bestelling retour gezonden aan de ANWB. U ontvangt dan uw geld terug.

 

Wat moet ik doen als een artikel niet meer op voorraad is?

Als u een artikel niet in uw winkelmand kunt plaatsen is het artikel tijdelijk of definitief niet leverbaar. Kunt u niet de kleur of maat van uw keuze bestellen? Dan is de door uw gewenste combinatie van kleur en maat uitverkocht. Houdt onze webwinkel in de gaten om het artikel te bestellen wanneer de voorraad aangevuld is. U kunt het artikel ook in een ANWB Winkel bij u in de buurt aanschaffen, wanneer het artikel daar wel op voorraad is. Wilt u weten bij welke ANWB Winkel u het artikel nog kunt aanschaffen, neem dan contact met ons op via 088-269 22 22.

 

Kan ik een uitverkocht artikel reserveren?

Het is helaas niet mogelijk een tijdelijk uitverkocht artikel te reserveren. De meeste artikelen uit onze webwinkel zijn ook verkrijgbaar in onze fysieke winkels. Indien op voorraad kunt u het betreffende artikel daar aanschaffen tegen de eventuele actieprijs. Houdt de webwinkel in de gaten om te zien wanneer het product online weer verkrijgbaar is.

 

Ik wil mijn bestelling afrekenen maar de button ''Afrekenen'' werkt niet, hoe kan dat?

Wanneer er niets gebeurt wanneer u op de knop ''Afrekenen'' klikt, controleer dan of u alle gegevens juist heeft ingevuld. Uw voorletters mogen niet van elkaar gescheiden zijn door spaties. Daarnaast dient u een verzendmethode te kiezen door uw keuze aan te vinken. Eventueel niet of onjuist ingevulde velden kunt u herkennen aan de rode achtergrond en toelichting onder het invulveld.

 

 

Betalen

Zijn genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen van producten in de webwinkel zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

 

Hoe kan ik betalen in de webwinkel?

In de ANWB Webwinkel kunt u betalen met iDEAL, creditcard, ANWB Cadeaucard of via achteraf betalen. Alleen ANWB-leden die minimaal één week lid zijn kunnen betalen door middel van achteraf betalen.

 

Hoe weet ik of ik betaald heb?

Wanneer u als betaalmethode voor iDEAL heeft gekozen is uw bestelling betaald wanneer het geld van uw rekening is afgeschreven. Meer informatie hierover vindt u bij de betaalmogelijkheden. Wanneer u ervoor kiest om via creditcard te betalen wordt het bedrag geïncasseerd nadat de bestelling geleverd is.

 

Zijn mijn gegevens veilig tijdens het betalen in de ANWB Webwinkel?

Tijdens het afhandelen van uw betaling worden uw gegevens beveiligd door onze partner Ingenico. Meer informatie over veilig betalen en onze partner Ingenico vindt u op de pagina betaalmogelijkheden

 

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Als u met iDEAL betaalt wordt het geld van uw rekening afgeschreven zodra u de betaling bevestigt in de betaalomgeving van uw bank. Bij uw betaling door middel van creditcard wordt het bedrag geïncasseerd nadat de bestelling geleverd is.

 

Kan ik aan de chauffeur of per acceptgiro betalen?

Via de ANWB Webwinkel is het helaas niet mogelijk aan de bezorger of via een acceptgiro te betalen. Betaalt u liever niet via internet? De meeste artikelen kunt u ook in één van onze winkels aanschaffen. Zoek hier naar een winkel bij u in de buurt.

 

Waarom moet ik een couponcode invullen?

U hoeft alleen een couponcode in te vullen wanneer u in het bezit bent van een kortingscoupon. Indien de coupon succesvol gevalideerd is ontvangt u een melding en wordt de korting toegepast. Dit veld is niet bedoeld om een code van een cadeaukaart in te vullen.

 

Ik heb voor achteraf betalen gekozen maar ik ben de e-mail kwijt waarin de gegevens staan, die ik nodig heb voor het uitvoeren van de betaling.

In dat geval dient u met het webwinkelteam contact op te nemen. Dit kan via het contactformulier

 

Ik heb voor achteraf betalen gekozen en heb een gedeelte van mijn bestelling retour gestuurd.

In dat geval ontvangt u automatisch een e-mail met een betalingsverzoek waarop het totaalbedrag van uw factuur is aangepast.

 

Kan ik in de webwinkel met een ANWB Cadeaucard betalen?

Het is mogelijk om uw artikelen in de webwinkel te betalen met een ANWB Cadeaucard. Als u hiervoor kiest wordt u tijdens het betaalproces gevraagd om het kaartnummer en de veiligheidscode van uw cadeaucard in te voeren. Indien het tegoed op uw cadeaucard niet voldoende is om uw bestelling te betalen, kan het resterende bedrag alleen in combinatie met iDEAL worden voldaan.

 

De optie ANWB Cadeaucard verschijnt niet als betaalmogelijkheid.

Afhankelijk van de door u bestelde artikelen kan het voorkomen dat niet alle betaalmogelijkheden worden aangeboden tijdens het bestelproces. U moet dan kiezen voor een optie die wel wordt getoond.

 

Kan ik zien hoeveel saldo er nog op mijn ANWB Cadeaukaart staat?

U kunt op ieder gewenst moment nakijken hoeveel saldo er nog op uw cadeaukaart staat. Bekijk uw saldo

 

Kan ik een bestelling met meerdere cadeaucards betalen?

Ja, dit is mogelijk. U kunt met een cadeaucard een deel van uw bestelling betalen en het andere deel met een andere cadeaucard. Het aantal cadeaucards dat u kunt gebruiken is onbeperkt.

 

Kan een ANWB Cadeaucard ook gebruikt worden voor de aankoop van tolvignetten?

Nee, dit is niet mogelijk. Vignetten kunnen uitsluitend met iDEAL worden afgerekend.

 

Waar vind ik de veiligheidscode op mijn ANWB Cadeaucard?

Deze code staat op de achterkant van uw cadeaukaart. U kunt een laagje wegkrassen zodat de veiligheidscode verschijnt.

 

 

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Ja, dat kan. U volgt hiervoor de instructies op de pakbon van uw bestelling. Voor meer informatie over ruilen en retourneren kijkt u op deze pagina.

 

Mijn product past niet of bevalt niet, wat moet ik doen?

Heeft u per ongeluk de verkeerde maat of kleur besteld? U kunt het artikel met de originele factuur en de pakbon van uw bestelling retourneren in een ANWB Winkel of het artikel aan ons retour zenden. Meer informatie over ruilen en retourneren vindt u hier.

 

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel retourneer?

U ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour op het rekeningnummer dat u op het retourformulier heeft ingevuld. Wanneer u de volledige bestelling retourneert, worden de verzendkosten ook vergoed. De verzendkosten worden niet vergoed bij gedeeltelijke retournering van een bestelling. U kunt met de pakbon en originele factuur ook terecht bij één van onze winkels om een artikel te retourneren.

 

 

Overige vragen

Ik ben mijn inloggegevens van Mijn ANWB vergeten, wat nu?

Uw inloggegevens van uw Mijn ANWB account kunt u hier opvragen. Op de inlogpagina vindt u onder de invulvelden twee mogelijkheden om uw gegevens op te vragen. U kunt zowel uw inlognaam als het wachtwoord opvragen. Hiervoor heeft u het e-mailadres nodig waaraan uw Mijn ANWB-account gekoppeld is. Heeft u geen toegang meer tot het e-mailadres waaraan uw account gekoppeld is? Dan kunt u als lid een wijzigingscode aanvragen om een nieuw e-mailadres aan uw account te koppelen.

 

Wat is ledenvoordeel?

De ANWB doet graag iets extra’s voor haar leden. Daarom geven wij op bijna alle artikelen ledenvoordeel; een mooie korting voor onze leden. U ontvangt de korting direct vanaf uw lidmaatschap, zowel in de webwinkel als in onze fysieke winkels. Om te profiteren van het ledenvoordeel heeft u het lidmaatschapsnummer nodig, dit kunt u vinden op uw lidmaatschapskaart.

 

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen in de ANWB Webwinkel?

Nee, het is niet verplicht om een account aan te maken om te kunnen bestellen in de webwinkel.

 

Krijg ik direct ledenvoordeel als ik lid word/ben geworden?

Ja, u ontvangt het ledenvoordeel vanaf het moment dat u lid bent geworden. U dient wel tijdens het plaatsen van uw bestelling lid te worden om het ledenvoordeel op de betreffende bestelling te ontvangen.

 

Wat is de regeling met betrekking tot garantie?

De wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.